Wednesday, January 5, 2011

Details, Details

Detaylar, Detaylar
{}
Paying attention to details is exactly what real estate agency Bolaget does. I might have invested all my money in real estate if I lived in Sweden, because it's hard to resist such great apartments with incredible styling like these. In Istanbul I'm used to listings of the "lovely" sort. I'll allow myself to enjoy the details in each photo one by one.
{}
"Et bizim işimiz", "Kozmetik bizim işimiz" tarzı sloganları o kadar sık duyuyorum ki İsveç merkezli emlak şirketi Bolaget Türkiye'de olsa mottoları "Detay bizim işimiz" olurdu diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Neyseki İsveç'te yaşamıyorum yoksa gayrimenkule para yatırmaktan morgage batağına saplanabilirdim diyerek kendimi avuttuktan sonra geriye bu özenilmiş detayları inceleyerek feyz almak kalıyor.
{}
{}
A pink Bialetti! If a strong cup of espresso coming from that bright pink goodness won't wake you up in the morning, I don't know what will.
{}
Pembe Bialetti! Sabahları o canlı pembe güzellik abidesinden koyu bir fincan espresso sabahları sizi ayıltmaya yetmezse ne yeter bilmiyorum.
{}
{}
Does this door handle make you swoon too, or am I just too weird?
{}
Şu kapı kolunun güzelliği sizi de heyecanlandırıyor mu, yoksa bende bir acayiplik mi var?
{}
{}
Sometimes it's not important what fancy quality tiles you use. The way you have the simplest of tiles arranged makes all the difference.
{}
Bazen hangi şık, kaliteli fayansları kullandığınızın bir önemi yoktur. En basit fayansları nasıl döşettiğiniz farkı yaratır.
{}
{}
Can't keep plants alive? Try planting toy animals in pots instead!
{}
Bitkilere iyi bakamıyor musunuz? Öyleyse saksılara oyuncak hayvanlar dikin olsun bitsin.
{}
{}
You are considering painting your walls a certain color but don't want to commit to painting the whole room, but you associate the idea of "accent walls" with bad decorating TV shows? Fear not, you can keep your walls white and just paint the door. This shade of blue gray is particularly soothing.
{}
Duvarlarınızı renkli boyamayı düşünüyorsunuz ama tüm odayı o renge boğmak istemiyorsunuz. Tek duvarı boyama fikri kafanızda TV'deki kötü dekorasyon programlarıyla özdeşleşmiş durumda. O halde gönlünüzden geçen rengi kapınızı boyamakta kullanabilirsiniz mesela. Bu gri-mavi ton insanı resmen rahatlatıyor.
{}
{}
You can just paint those Ikea brackets before you mount them.
{}
Ikea raf ayaklarını monte etmeden boyayabilirsiniz mesela.
{}
{}
What's outside counts as much as what's inside your home. Who cares about furniture when you have a view like this?
{}
E5, Çevreyolu kenarlarına lüks siteler yapıldığını görüyor ve bunlara kimin o kadar para verdiğine şaşıp kalıyorum. O kadar çirkin yerlerde 30 katlı rezidans olsa n'olur? Şöyle manzara olsa kimin ihtiyacı olur ki bir sürü oyalayıcı hizmete? Herkesin öncelikleri farklı işte.
{}
{}
Even if you own the tiniest of balconies, it doesn't mean you can't enjoy it. I really admire people who show effort and make the most out of the things they have. I think that might be the necessary attitude to take towards life to feel content, happy. I don't know, it's a virtue I do not possess.
{}
Balkonunuz küçücük bile olsa bu onun keyfini çıkaramayacağınız anlamına gelmez. Çaba gösterip sahip olduklarını güzelleştirerek keyfini süren insanları çok takdir ediyorum. Hayatta tatmin olmak, mutlu olmak böyle bir tavır takınarak gerçekleşebilir gibi geliyor bana. Bilemiyorum, sahip olmadığım bir erdem bu.
{}
{}
Windows, doors, baseboards and moldings. Those are four important things that give an apartment character. Ceiling height is important too, of course. For me, the higher the better.
{}
Pencereler, kapılar, süpürgelikler ve kartonpiyerler. Bunlar bir apartman dairesine karakter veren öğeler. Kafiyeli kafiyeli yazdım diye ciddiyetsiz sanmayın, bu detayları daima atlandığı için gördüğüm bütün daireler birbirinin neredeyse aynısı, kutu gibi. Tavan yüksekliği de var tabii, bana göre önemli.
{}
All photos from Bolaget, which was discovered via Emma's.

8 comments:

Malla said...

Hepsine bayıldım, özellikle mor çiçekli balkonda olmak istedim. Alis'cim bu arada Pembe Bialetti yok diye üzülme, pembe değil ama gümüş rengi olanından sana Berko getirdi, hala annendeyse hemen al ve kahveni yudumlamaya başla:) Afiyet olsun şekerr:))

alis said...

Neeeeeeeee annem söylemedi, o kadar uzun zamandır gözüm vardı ki onlarda! Havalara uçuyorum şu an :)))

Malla said...

aaa nasıl unutmuş, kahvesini bile verdi. Afiyet olsun guzucuk:)

artdecodiamonds said...

Your right the view is fantastic! Enjoy it.

Anonymous said...

O küçük balkona ben de bayıldım. O çiçekten bulabilirsem güzel olur.

Müge Hestbaek said...

Alisçim sende hiç bir sorun yok tatlım. Aksine gözlerin hoşlukları boldluyor bakarken. (Ne cümleymiş be!) Bialettini güle güle kullan. Kapı kolunun eve kontrast oluşturmasına, fayansların dandikliğine rağmen hoş durmasına, kapı boyama fikrine ve kartonpiyere bayıldım. O fayanslara pek bayılıyor İskandinavlar. Anton'un ailesinin Danimarka'daki evinde her odada o fayanslardan oluşturulmuş bir cubical ve ortasında sadece bir lavabo var. 1920lerden kalan evlerin karekteristiğiymiş. Olay o diye de kaldırılmazmış onlar. Yatak odalarında lavabo hoş oluyor da, oturma odasında televizyon yanındaki lavabo pek bir çölde kutup ayısı cidden.

Mügocum;
O çiçekler Bahaus'un çiçek bölümünde satılıyor. Bende dört renginden var. İki senedir filan duruyorlar ki, pek nadir suluyorum kendilerini. Hiç bir şeycik olmadı.

alis said...

Müge - Çiçekten pek anlamam, anlayan yazmış :) Onun yazdığı gibi hayata dört elle sarılan bir çiçek olması artı puan. Benim evdekiler havadaki nemi absorbe edecek şekilde mutasyon geçirmiş olabilirler zira.

Müge - "Hoşlukları boldluyorum" yeni sloganım olsun :)Her odada lavabo olayı ne kadar ilginçmiş! Demek ki bir Danimarkalı ile el sıkışmadan önce "kimbilir nereleri elledi" diye düşünmeye hiç gerek yok, güvenle sıkabiliriz.

Berceste said...

Saksi icindeki oyuncaklarin oldugu fotograftaki koltuk vurdu beni :)(Buna uzun isim tamlamasi mi deniyordu :P) Aydinlik camin onunde, ne guzel kitap okunur...
O bilmemkac katli apartmanlara bakinca bile yoruluyorum ben :((( Balkonsuz, cami, pencerelerinden cocuk duserse korkusu yasayacagim... Aman buyuk soz olmasin :((( Tavan yukseklikleri de boguyor beni haklisin. Bizim evin 3m'ye yakin tavanlarindan sonra, o milyon katlilarinki bodrum tavani gibi geliyor :(((