Friday, May 23, 2008

Leaves of the Past

Geçmişin Yaprakları
bosluk

Masonite tiles by Folkform.
bosluk
Folkform'un masonite karoları.
bosluk
Folkform design studio in Stockholm, Sweden is owned and run by industrial designers Anna Holmquist and Chandra Ahlsell. They work with the local factories in the small village of Rundvik in Vasterbotten in the very north of Sweden. They believe globalisation has given rise to a new local dimension in design.
bosluk
Stockholm, İsveç'teki Folkform tasarım stüdyosu, Anna Holmquist ve Chandra Ahlsell adındaki iki endüstriyel tasarımcıya ait. İsveç'in kuzeyindeki Rundvik adlı küçücük bir köyde, yerel atölyelerle çalışıyorlar. Globalleşmenin tasarımın yerel boyutuna yeni bir önem kazandırdığına inanıyorlar.
bosluk

A butterfly finding it's eternal place.

Kelebeğin sonsuzluğa ulaştığı yer.
boslboslukuk

bosluk
The tiles and table of Folkform are made of a kind of hardboard called "masonite" boards. The difference between masonite and the other composite wood materials is that no formaldehyde-based resins are used for its production; the fibers are obtained using steam, and pressed with heat. It's completely organic, and because it's made of long wood fibers, it's very durable. I really appreciate the simple and environment-friendly characteristics of this material. It's an example that we can replace "bad" materials with "green" ones through design. Anyway, Folkform takes this simple material, and presses it with flowers and (already dead) butterflies. So you have a 100% organic, sophisticated material. These tiles and table remind me of the timelessness of fossils, or a flower we had put inside a book only to find it many years later.
bosluk
Folkform'un karoları ve masası, "masonite" denilen bir çeşit suntadan yapılıyor. Bu "masonite"ın diğer sıkıştırılmış ahşap levhalardan farkı, uzun ahşap liflerden yapıldığı için dayanıklılığının çok yüksek olması ve daha önemlisi yapımında form-aldehit içeren reçineler yerine yalnızca buhar ve ısı kullanılıyor olması. Yani "yeşil" bir malzeme olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Neden mi bunları anlatıyorum? Yalnızca tasarım yolu ile "kötü" materyalleri çevre-dostu olanlarla değiştirebileceğimize dair çok iyi bir örnek olduğu için. Folkform, işte bu malzemeyi gerçek çiçekler ve (önceden ölmüş) kelebeklerle presliyor. Bu şekilde %100 organik, süslemeleri bile katkı içermeyen yepyeni bir malzeme elde ediyor. Fosilleri, veya bir kitabın arasına koyup da yıllar sonra bulduğumuz bir çiçeğin zamansızlığını anımsattı bunlar bana.

boslu8k
Source
bosluk
Kaynak

5 comments:

Anonymous said...

Merhaba sayfanı rastlantı sonucu buldum güzel güzel ingilizce kısmını okurken ilk post un birden Türkçeye geçince kalakaldım zihnim bana oyun oynuyor sandım o ilk sanıyenın binde birinde... paylaştıkların için teşekkür ederim sık sık görüşmek dileğiyle benım bloglarım :

http://circirboceginingunlugu.blogspot.com/

ve

http://stylesalad.blogspot.com/

sevgiler:)

İşitme Kaybı said...

Doğal ve organik ürünlerin tavan yaptığı dönemdeyiz değil mi....Folkform'u babama anlatmak isterim,çok ilgisini çekeceğine eminim...

paylaşım için çook tşkler,

coco said...

I love that table, I would love to have one to stack all my fashion magazines on.

Siljesfashion said...

Love the butterflies and the table, a beauty.

Anonymous said...

çok hoş.. sizi keyifle takip ediyorum