Thursday, April 8, 2010

On My Sonar

Sonarımda: Yunuslar
{}
Yunuslarla yüzmenin, bir insanın gerçekleştirebileceği en acımasızca eylemlerden biri olduğunu biliyor muydunuz?
{}
Yunus parklarındaki yunuslar Japonya Taiji'den getirilir. Ses duvarı ile bir koya hapsedilen yunuslar arasından tutsak edilecekler seçilir, geri kalanlar ise katledilir. Aile duygusu çok güçlü olan bu akıllı hayvanlar tarifi imkansız acılar çeker, anneler bebeklerinden ayrılmamak için mücadele eder. Tutsaklık için seçilenlerden bir kısmı yolda telef olur. Bir kısmı intihar eder. Çoğu ölü balık yemeye alışamadıkları için açlığa mahkum olur. Normalde asla yemeye tenezzül etmeyeceği ölü balık için, tıpkı közde yürütülerek dansettirilen ayılar gibi, türlü şaklabanlıklar yapmak zorunda kalırlar. Ölü balık yemeyi kabul eden yunuslara anti-depresan ve sindirime yardımcı ilaçlar yutturulur. Beton havuzlar, yunusların sonarlarını kullanmalarını engeller, bir nevi kör olurlar.
{}
Daha çok kısa süre önce Alanya'da 4 yunus öldü. Şimdi Ölüdeniz'de bir yunus parkı inşaası var. Lütfen imza kampanyasına destek verin, şimdiye kadar 2320 kişi birer dakika ayırdı, bu iç burkucu işkenceye tepkilerini ortaya koydu. İmzalamak çok kısa sürüyor, hiçbirşeye üye olmak falan gerekmiyor.
{}
O resimleri blog'umda istemiyorum, ama daha önce görmediyseniz yunusların nereden geldiğine dair görsel bir ipucu.
{}
Did you know that swimming with dolphins is one of the cruelest acts a person can commit? You probably do, since everyone has heard about The Cove. We have a petition against the construction of a new dolphin park (aka dolphin torture camp) in southern Turkey. It is being built as a tourist attraction, so it would be tremendous help if you guys could sign it right here. You don't have to be Turkish to sign it. When you click, scroll down to read the petition in English. Only takes a couple of seconds.
{}
I don't want those pictures on my blog, but here is just a taste of where dolphins come from.

10 comments:

twin xl said...

Just signed :)

Fifi Croissant said...

Ben zaten imzaladigim icin pas geciyorum ama insallah daha once gormemis olanlar okur ve imzalar... Bunu imzalamak isteiyorum diyecek biri var mi acaba?

ert said...

tamamdır

MeRaiL said...

Link icin, bilgi icin cok tesekurler..
Keske insanlar biraz daha duyarli olsa, egoist varliklar olmasakta boyle seylere gerek kalmasa..
Izninizle blogumda yaziniza link verecegim.
Sevgiler

Selen said...

Oludeniz'deki projeden haberim yoktu, iyi ki yazmissiniz. Oscar odullu Cove'u da herkes izlemeli mutlaka.

alis said...

twin xl - Thanks so much :)

Magissa - Senin imzaladığını biliyorum zaten. Kürkün nasıl elde edildiğini bilmemize rağmen kürk giymek isteyenler olduğuna göre, yunuslar havuza kapalı yaşasın canım istediğinde gidip oynayayım diyecek insanlar da vardır herhalde. Bizim tahayyülümüzün dışında bir düşünce biçimi bu tabii...

ert - Çok teşekkürler:)

Merail - Facebook'ta bu imza kampanyası ne zamandır dönüyor, bir de buradan paylaşayım dedim. "Yunus parkları kapatılsın" diye güzel bir grup var, oradan takip ediyorum ben. Yediğimiz her lokma, aldığımız her bilet aslında birer oy, bunu hiç unutmamak lazım.

Selen - Merail'e de dediğim gibi ben de Facebook'taki gruptan öğrendim. Kaynağını şimdi bulamadım ama bir yerde Avrupa'da en çok yunus parkına sahip ülke olduğumuzu okumuştum. Bu da insanımızın yunuslara akvaryum balığı gözüyle bakmasından ve ne şartlarda getirildiğinden bihaber olmasından kaynaklanıyor bence. Başka belgeseller izledim ama Cove'a niyet etmeme rağmen cesaret edemiyorum. Yine de izleyeceğim, bilmek sorumluluğumuz. Oludeniz'deki parkı önleme şansı gerçekten yüksek, bu imza kampanyası ile birlikte tepkinin sesi duyulmuş oldu.

corine said...

A fantastic, important movie. The saddest.

ferdagokturkince said...

önemli bi konu, iyi ki yazmışın.

muralimanohar said...

Signed.

evinkedisi said...

Umarım bu imza kampanyaları bu öküzlere bir dur payı verir ama biliyor musun ben hiç de ümitli değilim :((( Facebook ve blogda ben de paylaştım, sevgilerle...