Wednesday, March 17, 2010

Who Can Blame Me

Kim Beni Suçlayabilir
{}
{}
For still liking union jack? I'm yet to find anything with equal "popping" quality. What do you think, are you tired of it yet? I'm tired of a lot of trends we have still been seeing for the past 1-2 years. If I see another ikat cushion I swear I'm going to hurl. Milky white Swedish homes are gorgeous, but I have developed immunity to its charms and they're all starting to look the same to me. And the white/gray thing is making me snooze.
{}
I'm hungry for interesting, perhaps optical floors. Where did parquet chevron disappear? I have it in my apartment, and I sure as heck don't know what to do with it.
{}
I want interesting color combinations, because I can count the recent combos by heart. The interior design people need to take some cues from fashion designers. There are some refreshing colors happening at Balenciaga F/W 2010. Erdem has been creating amazing colors and abstract prints for quite a while now. I want to see that kind of intriguing textiles inside the home. Gimme innovation.
{}
{}
Hala union jack seviyorum diye? Odak noktası vasfını böyle kolayca çalıveren başka birşeye rastlamadım henüz. Peki siz bıktınız mı İngiliz bayrağı deseninden? Ben son 1-2 senedir ısrarla gördüğümüz pek çok trend'den bıktım. Bir ikat yastık daha görürsem kusacağım. Süt beyazı İsveç evleri büyüleyici, ama onlara bağışıklık kazandım, hepsi aynı gözükmeye başladı bana. Beyaz/gri uyumu uykumu getiriyor.
{}
İlginç, hatta optik yer döşemelerine özlem duyuyorum. Balıksırtı parke nereye kayboldu? Benim evimde o tarz bir parke var ve onunla ne yapacağımı bilemiyorum da o açıdan.
{}
Değişik renk kombinasyonlarına açım. Son zamanların artık kalıplaşmış renk kombinasyonlarını ezbere sayabilirim. İç mekan tasarımcıları biraz moda tasarımcılarını örnek almalılar. Balenciaga Sonbahar/Kış 2010'da renk namına iç açıcı şeyler dönüyor. Erdem taa ne zamandan beri muhteşem renkler ve soyut desenler yaratıyor. Evde de böyle ilgi uyandırıcı kumaşlar, formlar görmek istiyorum. İnovasyonumu isterim.
{}
1 Shootspaces. 2 Jubilee Cushion by Lucinda Chambers for The Rug Company.

9 comments:

EV DEKORASYON HOBİ said...

Sevgili Alis,Yaşanmışlık çok önemli.İnsana başlıngıçta moda olan şeyler çok cazip gelir.Ama seneler geçtikte,her turlu modayı görüp,uyguladıktan sonra cazibesini kaybetmeye başlıyor.Moda olan şeyler bir tekrardan ibaret.Aynı heyecanı duyamıyorsun.Bu sefer de nostalji başlıyor...Yaşıma göre yaşadığım tecrübeleri aktardım.Senin daha yaşayacağın ve deneyecegin çok şeyler olacak.Bu heyecanını hic kaybetme...Sevgiler.Aida

Lavanta Bahçesi said...

Konusu açılmışken bir şeyler yazmadan geçemeyeceğim, Union Jack seviyorum, bıktım mı hayır henüz değil ama evimde kullanmak aklımın ucundan bile geçmiyor. Ev Dekorasyon Hobi'nin yazdıklarına kesinlikle katılıyorum. Bence herkesin kendine has bir çizgisi ve zamanla değişen zevkleri var, bu doğrultuda şekilleniyor yaşadığımız mekanlar ve zaman ilerledikçe yaşanmışlığını o evin oturmuş kişiliğini görebiliyorsun. Eğer göz önünde olanlardan sıkıldıysan kendi renklerin ve çizgilerinle sen bir trend yaratabilirsin, biz de keyifle inceleriz. Farklılık arayışın çok hoşuma gitti ;)
Sevgiler
Ahu

jessica mcclintock bedding said...

I can't blame you at all :)

muralimanohar said...

I totally don't blame you at all. I am finding myself scrolling rapidly through design blogs lately, trying to find something new to look at...I am so sick of the whites and grey tones everywhere.

Of course, I am terrible, and take years to shift off a color scheme once I like one...I am still in a celadon/lime/celery and red scheme, and most likely will be for a good while yet. :p

Frankie Amelia said...

wow where is the gorgeous dresser from? this looks exactly how my bedroom is decorated! vintage white! xx

Anonymous said...

GORGEOUS
it looks so chic
thanks for sharing as always darling
and thanks for the sweet comments, they mean the world!

-cma
COSMICaroline.blogspot.com

plndrkn said...

Ne zamandır şöyle ilham verici dekorasyon fikirlerinden bahseden bir blog arıyordum ve sanırım buldum!!
Tam benlik düşünceler ve görüntülerle dolu olduğunu görüyorum, ellerinize sağlık :)

http://plndrkn.blogspot.com/

Tinyholder said...

I agree, I still love the uinion jack. I've had enough of biege/brown an the whole 'shabby chic' lets paint everything in sight that stands still for long enough white. It's so uninspiring and lacks any creativity.

Catherine said...

I love the Union Jack Banner. Can you tell me where that comes from?