Tuesday, March 18, 2008

Where Have I Been?

Nerelerdeydim Ben?
bosluk
bosluk
No, I didn't abandon my blog. But I've been through a pretty rough month. My dear grandmother had a long-time illness, it got serious about 3-4 weeks ago. As my mom stayed at the hospital with her, I temporarily re-located to my parents house, helping with the regular chores and stuff. I didn't post something about this because I didn't mean to take a break from blogging, I thought I would post the next day, but kept feeling uninspired, my mood kept going down, so I kept delaying. However, after the very long-seeming 3 weeks, just as we thought my grandma was getting better, she passed away last week... She was very dear to me; the mother of the family, the queen of our pack, she was a cheerful and wise woman who has always been very generous with giving love (and showing it with her cooking). With losing her I kind of lost my sense of belonging. Now I'm left with memories of her masterly cooking and the thousand different ways she somehow managed to find to make me feel loved. I'm not sad for her because I'm sure she is in Heaven, but I am profoundly sad because I already miss her so much...
bosluk
I generally intended to never ever put anything negative in this blog but I feel I owe my lovely readers an explanation for my absence. Thank you so much for coming back here! I'm sorry I let you down. I'm finally going back to my own home in 2 days, and will try to get this blog back on track as soon as possible. I'm currently stricken by influenza thanks to one of the 100 people I air-kissed at the memorial service, so at least this is an opportunity to sit on my ass and get my blog going. So do expect regular posts in a few days!
bosluk
Hayır, blog'umu terketmedim. Ama oldukça kötü bir ay geçirdim. Sevgili anneanneciğimin birkaç yıldır devam eden bir hastalığı vardı, çok gayretli olduğu için zor bir rahatsızlık olmasına rağmen idare ediyordu, ama birkaç hafta önce kötüleşti, hastaneye yattı. Annem de onun yanında kaldığı için ben geçici olarak annemlere taşındım işlere filan yardım etmek ve bizim köpeğe ablalık etmek için. Aslında blog yazmaya ara vermek niyetinde değildim, bu yüzden de bir süre yazmayacağıma dair bir uyarı koymadım buraya, ama ruh halim inişe geçtikçe, ilham gelmedikçe yeni yazı yazmayı erteledim. Yarın yazarım diye diye 3 hafta olmuşken, anneanneciğim tam iyileşiyor derken geçen hafta anneannemi kaybettik... Canımın içiydi, bütün ailenin annesi, kovanımızın kraliçe arısıydı. Tanıdığım en iyi yürekli insanlardan biri(hatta en iyisi), insanı sevgisiyle sarıp sarmalayan, sevgisini ustalıkla yaptığı enfes yemeklerle gösteren, ileri görüşlü bilge bir kadındı anneannem. Onun için üzülmüyorum çünkü biliyorumki onun yeri Cennet, ama kendim için çook üzgünüm çünkü onu şimdiden cok özledim...
bosluk
Bu blog'a negatif hiçbirşey koymama gibi bir niyetim vardı ama böyle habersiz ortadan yok olunca okuyucularıma bir açıklama borçlu olduğuma karar verdim. Bu süre boyunca buraya gelmeye devam ettiğiniz için çoook teşekkürler! Blog'umu bir an önce tekrar rayına oturtmaya çalışacağım. Dua okumalarına gelen öptüğüm 100 kişiden biri bu güzelim havada bana grip bulaştırdığı için en azından popomun üstüne oturup bu blog'u tekrar harekete geçirmekten daha iyi bir işim yok. Birkaç gün içinde düzenli yazılara başlıyorum!

6 comments:

Anonymous said...

Basiniz sagolsun.

Brilliant Asylum said...

Sorry to hear about your grandmother.

blah said...

Oh Alis - I'm so sorry.

Don't feel you like you've got to apologise to us for your absence were still here and it's good to have you back!

alis said...

anonymous - cok tesekkur ederim.

brilliant asylum - thank you.

Felicity - thank you, that is very nice to hear. beautiful blogs such as yours are one of the things that are always capable of cheering me up.

Love,
Alis

Anonymous said...

Allah nur içinde yatırsın

sevgiler tatlım

circirbocegi

Furniture Rumah Terbaru said...

Jati Pribumi
Jati Pribumi
Jati Pribumi
Jati Pribumi
Jati Pribumi
Jati Pribumi